Ik heb een KoopGarant woning gekocht!

Het is me gelukt: ik heb een KoopGarant woning weten te bemachtigen! Het is gelegen in een mooie, rustige omgeving in Delft en omdat de woning helemaal kaal is, kan ik het volledig naar mijn smaak gaan inrichten.

Wat is een KoopGarant woning?

Maar first things first: wat is een KoopGarant woning nou eigenlijk? In het kort is dit een regeling waarbij je een huis met korting koopt. In mijn geval heb ik het huis gekocht met een korting van 15%. Stel, ik wil na 10 jaar verhuizen, dan mag ik het huis niet aan particulieren verkopen, maar verkoop ik het terug aan de woningcorporatie die dit gegarandeerd van mij terugkoopt. Een eventuele winst of verlies delen we op basis van dit kortingspercentage.

Wie zijn er allemaal ingeschakeld?

Nadat ik voor de eerste bezichtigingsronde was uitgeloot, mocht ik wel bij een tweede ronde komen. Thank God vond iedereen de woning te klein of te veel kluswerk, want uiteindelijk was het aan mij om aan te geven of ik de woning wilde. Om te kijken of het inderdaad verstandig was om dit huis te kopen, schakelde ik een aankoopmakelaar in. Grappig feitje: de aankoopmakelaar en ik hebben bij elkaar in de klas gezeten op de middelbare school. Supergrappig en tegelijkertijd ook een tikkeltje awkward.

Verder heb ik ook ontzettend veel hulp gehad van Fundament Lansingerland wat betreft de financiën (echt een aanrader!), heeft Homekeur razendsnel een bouwkundige keuring gedaan en heeft Van Daal Makelaardij een nieuw taxatierapport voor me laten maken. Een beetje jammer dat het taxatierapport in eerste instantie niet goedgekeurd werd vanwege belangenverstrengeling, aangezien die partij het huis al eens eerder had getaxeerd. Dit werd gelukkig direct door ze opgelost en konden we zonder al te veel gedoe door.

Laat de verbouwing beginnen!

Op woensdag 26 april staat de eindinspectie gepland en krijg ik eindelijk de sleutel. Meteen daarna starten we de verbouwing: schuren, slopen en het bestellen van een nieuwe keuken staan als eerste punten op de agenda. Want zoals je op de foto’s hieronder kan zien, is er nog flink wat werk aan de winkel om dit een bewoonbaar huis te maken. Natuurlijk moet er nog veel meer gedaan worden, zoals het verven en het leggen van een vloer, maar dit zijn de eerste stappen. Ik hoop in een volgend blogbericht een mooie update te kunnen geven over de verbouwing.

P.S. Het is nu ook mogelijk om een e-mail te ontvangen wanneer ik een nieuw blogverhaal post! Dit kan via de Follow.it widget op de homepage!

Reacties

Een reactie posten