Help! Mijn ouders zijn klussers, maar ze zijn op vakantie

Het witten gaat niet helemaal goed. Er zit meer verf in mijn haar dan op het plafond

Yup, that’s me! Je vraagt je misschien af waarom ik zo slordig aan het werk ben. Nou, dat komt omdat de tijd begint te dringen. Vorige week kreeg ik te horen dat mijn bank binnenkort wordt geleverd, maar mijn woonkamer is nog lang niet klaar! En alsof dat nog niet genoeg is, zijn paps en mams ook nog eens op vakantie, dus alle klusexperts uit het gezin zijn foetsie. Ik heb ongeveer 2 weekenden en aan aantal avonden om alles klaar te maken voor de meubels in de woonkamer. Dit betekent dat ik het volgende moet doen:
  • De hoge, uitstekende stopcontacten moeten verlaagd en ingebouwd worden (dit is al gebeurd ✅, dit heeft papa de dag voor ze op vakantie gingen gedaan)
  • Alle oneffenheden op het plafond en de muren moeten worden opgevuld en/of geschuurd (dit is al gebeurd ✅)
  • Het plafond moet worden gewit (dit is al gebeurd ✅, zie de foto hierboven als bewijs)
  • De muren moeten worden geverfd (de 2 witte muren zijn gedaan, de 2 bruine muren moeten nog)
  • De ondervloer moet worden gelegd
  • Het laminaat moet worden gelegd
  • Ondertussen moet ik de lamellen ophangen die volgende week worden bezorgd
  • En dan kunnen de meubels arriveren

De slaapkamer is zo goed als af

Afgelopen vrijdag heb ik de gordijnen opgehangen, dus nu moet ik alleen nog nieuwe nachtkastjes uitzoeken en dan is slaapkamer af! Aranka en ik hebben zelfs al een tv-avond op bed gehad!

De gang is een drama

Links is na 3x verven, rechten is na een extra laag voorstrijkIk had geen idee dat verf zo snel in een muur kon trekken. Telkens wanneer we de witte verf op de grijze muur aanbrachten, leek het alsof het grijze nog donkerder werd. Uiteindelijk droogde het wel iets witter op dan voorheen, maar zelfs na 3 lagen zag het er nog steeds niet goed uit (zie linker foto). Een collega kwam van de week met de tip om wit voorstrijkmiddel te gebruiken, dus die avond ben ik naar de Hornbach gegaan en heb ik dat spul bij de voordeur gebruikt. Het werkt (zie rechter foto)! Maar eerst moeten we de woonkamer afmaken en dan kunnen we verder met de gang.

De keuken inmeten is gedaan

Op dit moment wacht ik op de offerte van het plaatsen en het leidingplan n.a.v. de inmeetafspraak, en dan gaan we een echt plan van aanpak maken. Voorlopig houd ik er rekening mee dat ik rond Kerstmis mijn keuken kan gaan gebruiken.

De badkamer werkt, maar daar houdt het eigenlijk ook wel mee op

Ook hier ben ik in afwachting van een offerte. Eigenlijk wacht ik op twee offertes, maar ik heb alleen vertrouwen in één daarvan. De betreffende persoon kwam persoonlijk langs om alles op te meten en gaf waardevol advies. Hij raadde bijvoorbeeld aan om de tegels bij Jan Groen te kopen. De andere persoon vroeg alleen om wat foto's van de huidige situatie en heeft daarna nooit meer iets van zich laten horen.

De tuin in onkruidvrij!

Sylvie wil weten waarom ik zonder haar aan het slapen benHoewel de tuin de laatste zorg is, is het wel fijn om pauze te kunnen houden in een opgeruimde tuin en niet in een jungle. Het afval is inmiddels allemaal afgevoerd en Aranka heeft hard gewerkt in de volle zon om veel onkruid te verwijderen en de grond te schoffelen. Hierdoor is het nu echt veel fijner om in de tuin te zitten. Ik heb ook mijn 240 liter containers, die te veel ruimte innamen, omgeruild voor twee gloednieuwe 140 liter containers. Ik kan niet wachten tot we daadwerkelijk aan de slag kunnen met de make-over van de tuin! Nog even en dan kan ik daar een lekker middagdutje doen, net zoals ik dat in de tuin van het thuisfront doe na een dag klussen, zoals te zien is op de foto hierboven...

Reacties

Een reactie posten