De vorige bewoners

Het is nu ruim drie weken geleden dat ik de sleutels van mijn huisje kreeg. Op de eerste klusdag heb ik briefjes bij al mijn buren in de brievenbus gedaan met daarop mijn contactgegevens en een kleine introductie. In Spangen leverde dat destijds een aantal WhatsApp-berichtjes op, maar hier in Delft kreeg ik een kaartje in de bus en werd er zelfs taart langsgebracht. Ik ben nú al helemaal verliefd op deze buurt! Het zal me overigens niet verbazen dat dit briefje er ook voor heeft gezorgd dat mensen makkelijker een praatje met mij of mijn ouders aanknopen. We hebben de afgelopen tijd dan ook aardig wat informatie verzameld over de vorige status van mijn huis, waardoor we nu bijvoorbeeld weten waarom het meer dan 4 maanden leeg heeft gestaan voordat het doorverkocht kon worden.

Hoe zag de woonkamer er voorheen uit?

Foto van de woonkamer waarin de ondervloer een stukje mist
Laten we beginnen in de woonkamer. Deze is lekker licht, dus we waren enigszins verbaasd toen we zagen dat er niet één, maar twee lampen op verschillende plaatsen in deze kamer hadden gehangen. Lang hebben we er echter niet bij stilgestaan. We zullen een van deze plekken hergebruiken, en dat andere plekje zullen we verwijderen. Bovendien viel het ons ook op dat er een willekeurige lijn uit de ondervloer was gehaald (zie foto hiernaast). Ook hier hebben we niet te lang over nagedacht. We waren meer bezig met het bedenken van een plan om dit op te vullen, zodat we geen problemen krijgen wanneer we het laminaat gaan leggen.

Wat blijkt: voordat ik hier kwam, was het huis volledig volgepropt en stond in het de woonkamer een extra muur. Waarom? Geen idee! Misschien wilde de vorige bewoner een extra slaapkamer creëren? Of een thuiskantoor? Hoe dan ook, dit verklaart wel de ontbrekende stukken in de ondervloer en het extra gootje voor de lamp. Omdat deze muur niet op de bouwtekening stond, moest hij eerst worden gesloopt voordat het huis kon worden doorverkocht. Dat zal de nodige tijd in beslag hebben genomen…

Geen tuin maar een vuilnisbelt

Normaal gesproken wordt een tuin gebruikt om te ontspannen, te barbecueën, misschien zelfs om een moestuintje te beginnen, enzovoort. De vorige bewoner had echter een andere invulling voor de tuin. Deze persoon gebruikte het als een soort vuilnisbelt. Het heeft blijkbaar weken geduurd om al die rommel op te ruimen. Ik kan alleen maar medelijden hebben met mijn bovenbuurman. Hij moest al die tijd uitkijken op die troep. Zodra de binnenkant van het huis klaar is, zal ik mijn uiterste best doen om een prachtige tuin te creëren. Op die manier kunnen niet alleen ik, maar ook mijn bovenbuurman ervan genieten.

Hoe ver zijn we met klussen?

Foto van de slaapkamer met de eerste stukken behang. De overige muren worden egaal grijzig.
Eerlijk gezegd, zou je dat beter aan paps, mams, of Aranka kunnen vragen. Ik ben een beetje aan het verzaken. Afgelopen weekend ben ik bijvoorbeeld naar een ontzettend leuk kamp geweest waar ik geen moment van had willen missen, maar daardoor ben ik niet aan klussen toegekomen. Gelukkig wilde de rest wel doorwerken en zijn er flinke stappen gemaakt de afgelopen tijd. Er is veel geschuurd, alles wat nodig was is in de grondverf gezet, de eerste keukenkastjes zijn gesloopt en de eerste rollen behang zijn geplakt. Het begint steeds meer op een bewoonbaar huis te lijken 😁

P.S. Het is nu ook mogelijk om een e-mail te ontvangen wanneer ik een nieuw blogverhaal post! Dit kan via de Follow.it widget op de homepage!

Reacties