Een maand verder: weg uit Rotterdam

We zijn inmiddels ruim een maand onderweg en in de tussentijd is er veel verhuisd en geklust in mijn KoopGarant woning. Bovendien wordt er, na wekenlang proberen in contact te komen met de VvE, eindelijk actie ondernomen op enkele punten uit de bouwkundige keuring! Nu is het alleen maar hopen dat dit de voortgang van de verbouwing niet zal hinderen…

Mijn laatste nacht in Rotterdam

De laatste donderdag van mei was mijn laatste nacht in Rotterdam. Aranka kwam die avond logeren. We bestelden pizza bij ons favoriete tentje en hadden een heerlijke fles wijn. We brachten de avond door met het inpakken van dozen (ik ben namelijk erg goed in het uitstellen daarvan) en keken tv. Het was een heerlijk ontspannen avond! Als ik nog een dag langer was gebleven, en dus mijn laatste nacht op vrijdag 26 mei had gehad, waren we misschien wel wakker geschud. Die nacht vond er namelijk een explosie plaats op maar een paar minuten lopen afstand... Altijd gezellig in Spangen!

Mijn spullen naar Berkel en Delft verhuizen

Op de foto staan Ilona, Aranka en Hans met de verhuiswagen
Aangezien mijn huis in Delft nog lang niet bewoonbaar is, ga ik de komende twee maanden weer lekker thuis wonen in Berkel. Mijn spullen moeten dus vanuit Rotterdam over zowel het huis in Delft als in Berkel verdeeld worden. Gelukkig hebben we via de aankoopmakelaar een megagrote verhuisbus kunnen regelen wat dit proces een stuk makkelijker maakt. Omdat ik onlangs een deuk in mijn eigen auto heb gereden en mezelf niet vertrouw met zo'n grote bus, heb ik Aranka benoemd tot bestuurder van de bus. Dit vindt ze gelukkig geen enkel probleem en als een echte vrachtwagenchauffeur is ze soepel van Berkel naar Rotterdam, Delft en weer terug naar Berkel gereden. In één dag hebben we alle spullen over de huizen in Delft en Berkel verdeeld.

Mijn huis is een puinzooi

Een foto waar heel veel rotzooi staat, zoals een tuinbankje en bijpassende stoelen
Weet je nog dat ik in mijn vorige blogbericht sprak over mijn wens om een mooie tuin te creëren, zodat zelfs de bovenbuurman ervan kan genieten? Helaas zal dit iets langer duren. Op dit moment staat de tuin namelijk vol met keukenrestanten, een gedemonteerde pergola, en wat tuinmeubels en klusspullen. Sorry daarvoor bovenbuurman...

Eigenlijk ziet de rest van het huis er ook nog behoorlijk rommelig uit. De schuur zit propvol met dozen en ook de woonkamer is een chaos. De enige kamer die langzaam vorm begint te krijgen, is de slaapkamer. En daar ben ik ontzettend blij mee! Ik kan niet wachten om hier voor het eerst te gaan slapen!

Twee foto's. Op de linker staat mijn volgepropte woonkamer, rechts staat een foto van een volgepropte schuur.

Twee foto's. Links een foto van een opgeruimde slaapkamer. Rechts een foto van mama die poseert met een schoonmaakemmer.

Eindelijk actie vanuit de VvE

Voordat ik het huis kocht, werd er een bouwkundige keuring uitgevoerd. Daaruit bleek dat de stalen onderslagen ernstig aan het roesten waren en dat er snel actie moest worden ondernomen. Ik had al gecontroleerd dat de Vereniging van Eigenaren (VvE) hiervoor verantwoordelijk was, maar het bleek lastig om met hen in contact te komen. Op 3 april heb ik een eerste poging gedaan en vorige week is er eindelijk iemand langsgekomen. Vandaag (31 mei) kreeg ik te horen dat ze opdracht gaan geven om dit te laten conserveren zonder dat mijn nieuwe vloer eronder hoeft te lijden. Ik hoop oprecht dat dit gaat lukken! Het is in ieder geval een grote opluchting dat er eindelijk naar gekeken gaat worden. Zo kan ik de komende jaren met een gerust hart in dit huis wonen!

P.S. Het is nu ook mogelijk om een e-mail te ontvangen wanneer ik een nieuw blogverhaal post! Dit kan via de Follow.it widget op de homepage!

Reacties

  1. Het conserveren is inmiddels gelukt! Ook zijn de regenpijpen in de tuin onderhouden en is de cv-ketel, die lekte omdat alles roestte, gerepareerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten