Een niet zo geplande eindinspectie

Op woensdag 26 april komen mama en ik rond 10:30 uur aan in Delft. Vandaag is de dag dat ik de sleutel krijg! We lopen wat rond in de buurt en even voor 11 uur komt de aankoopmakelaar aanrijden. Hij zal mij vandaag assisteren bij de eindinspectie van de woning. We schudden elkaar de hand en staan dan voor de deur te wachten op de verkoopster.
   "Ik ben best zenuwachtig" zeg ik om de stilte te doorbreken.
   "Dat hoeft toch helemaal niet? Alle spannende dingen zijn gedaan, nu blijft alleen het leuke over."
We wachten nog 10 minuten en dan komt de verkoopster aanrijden. Haastig parkeert ze haar auto waardoor de zijkant nog deels op de weg staat. Als ze uit haar hoge auto stapt, zegt ze:
   "Is de slotenmaker er nog niet? Normaal is hij er altijd al en hoef ik alleen de sleutels te overhandigen. Nou, laten we snel naar binnen gaan en dan beginnen we maar alvast met de inspectie."
Terwijl we door het huis lopen, belt de verkoopster verschillende mensen met de vraag waarom er geen slotenmaker is. Blijkbaar is er iets misgegaan met het inplannen van de afspraak, want er is op dit moment geen enkele slotenmaker die langs kan komen om het mutatieslot te vervangen. Ondertussen doet de aankoopmakelaar zijn inspectieronde en komt tot de conclusie dat het warm water niet werkt omdat de ketel stuk is. Tot zover de 'niet zo spannende keuring'.

Het nieuwe plan voor de eindinspectie

Bij de notaris
Na diverse telefoontjes zijn de volgende plannen voor de eindinspectie gemaakt: om 15:00 uur, nadat ik heb getekend bij de notaris, komt een slotenmaker het slot vervangen, en binnenkort wordt er contact met mij opgenomen om het warmwaterprobleem op te lossen.

Om 15:00 uur komt de slotenmaker inderdaad om het slot te vervangen. Zodra hij klaar is, besluit hij meteen de deur te schuren zodat deze niet meer klemt. Helemaal top! 😁 Een telefoontje voor een afspraak voor de cv-ketel komt echter niet. Na anderhalve dag wachten besluit ik vrijdag zelf het bedrijf te bellen:
   "Goedemiddag waarmee kan ik u helpen?" zegt de meneer aan de andere kant van de lijn op een emotieloze toon.
   "Ja hallo met Ilona Geene. Ik hoop dat ik het juiste nummer heb, maar ik zou gebeld worden voor een afspraak voor mijn cv-ketel, maar dat is nog niet gebeurd. Weet jij misschien hoe of wat?"
   "Ik zal even kijken"
Hij voert wat gegevens in en zegt dan: “Ik zie dat de afspraak gepland staat voor maandag 1 mei tussen 8:00 en 12:00 uur." Enigszins verrast bedank ik hem voor de info en hang op. Ik vind het vreemd dat ik hier niet van op de hoogte was, maar ach, het wordt in ieder geval snel opgelost.

Wachten op de monteur

Die maandag om 08:00 is mama zo lief om in Delft op de monteur te wachten zodat ik naar kantoor kan. Ze vult de tijd met ramen wassen en het schilderen van de slaapkamerdeur, maar om 11:30 uur is de monteur er nog steeds niet. Ik bel nog een keer om te vragen waar hij is. Dit keer neemt een dame de telefoon op en zij geeft aan dat de afspraak tussen 13:00 en 15:00 in de agenda staat, maar ze zou de monteur even bellen om te kijken waar hij is. Na een paar minuten wachten krijg ik te horen dat de monteur ziek is en dat de afspraak helemaal niet door kan gaan. Ze verontschuldigt zich ongeveer 100 keer en hangt dan op. Ik bel mama om te zeggen dat ze naar huis kan.

En dan, om 13:30 krijg ik een telefoontje dat er toch nog een monteur beschikbaar is gekomen die het probleem vandaag nog kan oplossen. Zo kon mama weer naar Delft rijden (wat een topper he?!) en na een uurtje was het opgelost. Eindelijk is er warm water en eindelijk is er een werkende verwarming!

Foto’s: Het klussen is begonnen

Het ketelprobleem heeft ons er natuurlijk niet van weerhouden om alvast aan de slag te gaan met klussen in mijn nieuwe huis. De kozijnen in de slaapkamer zijn geschuurd en geschilderd, het plafond is gewit en het laminaat en behang zijn gekocht. Komend weekend hoop ik dat we van deze kale ruimte een echte slaapkamer kunnen maken. Hoe dan ook, hieronder in ieder geval alvast wat foto’s:

P.S. Het is nu ook mogelijk om een e-mail te ontvangen wanneer ik een nieuw blogverhaal post! Dit kan via de Follow.it widget op de homepage!

Reacties