Zo verliep de wc verbouwing

Dixi voor de deur | Ilona's verbouwblog

Vrijdag 1 september:

Vandaag wordt de dixi geleverd. Aangezien mijn enige wc in huis wordt verbouwd, moest ik wel een alternatief regelen. De installateurs zullen toch een keer moeten… Aranka is zo lief om de dixi bij mij thuis op te wachten, aangezien ik geen vrije dagen meer heb. Daarnaast worden ook alvast het inbouwreservoir en de toiletpot zelf vandaag geleverd.


Sloopwerk en opbouwen | Ilona's Verbouwblog

Maandag 5 september:

Om 07:00 gaat mijn wekker. Tussen 08:00 en 10:00 zou ik de installateurs mogen verwachten, dus ik heb nog mooi een uurtje om me aan te kleden, op te frissen, te ontbijten en de wc-ruimte vrij te maken van alle spulletjes. Ik druk mijn wekker uit en direct daarna gaat de deurbel; de twee mannen van de verbouwing zijn er al. Ik trek snel de eerste paar kledingstukken aan die ik kan vinden en open de deur. Binnen een uurtje ligt de oude wc al op straat en zijn de tegeltjes weggehaald. Ze werken die dag tot 19:00 en hebben het volgende gedaan:

  • Het inbouwreservoir geïnstalleerd;
  • Het frame voor nieuwe achterwand gebouwd;
  • En de gipsplaten op het frame bevestigd.
Tegelen | Ilona's verbouwblog

Dinsdag 6 september:

Vandaag is er slechts één installateur aanwezig. Tijdens zijn 12-urige werkdag is hij voornamelijk aan het tegelen. Aan het einde van de dag zijn alle muren gedaan en zijn ook de vloertegels geplaatst.

Voor en na | Ilona's verbouwblog

Woensdag 7 september:

Oorspronkelijk waren er 4 dagen gepland voor de verbouwing, maar nu melden de installateurs (ze zijn vandaag weer met z'n tweeën) dat vandaag alles klaar zal zijn. Ze beginnen met het betegelen van het nisje, voegen alle tegels, maken het plafond mooi glad, plaatsen de spotjes en installeren het toilet. Om 16:45 uur is alles klaar en hebben de mannen opgeruimd en zijn naar huis gegaan.

Donderdag 8 september:

Tja… Ik had vandaag een vrije dag genomen voor de wc-verbouwing, maar die is nu al klaar. Wat kun je dan het beste doen? Inderdaad, naar het strand gaan en lekker genieten!

Reacties